
Sub îndrumarea dascălilor, elevii cantemirişti găsesc mediul propice pentru a atinge cel mai înalt nivel în cadrul competiţiilor la care iau parte. Succesele obţinute sunt cele care le încununează munca şi efortul constant pentru performanţă.
9 premii I şi 2 premii II sunt distincţiile obţinute de pasionaţii lui Voltaire la Concursul de limba franceză “Lire en Fête”, organizat de către Alianţa Franceză, în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova, un concurs de pură creaţie şi mânuire abilă a vocabularului şi gramaticii limbii franceze.
În competiţie cu concurenţi foarte bine pregătiţi, liceenii în uniforma militară cu lampas au impresionat prin cursivitate şi flexibilitate, remarcându-se în cadrul categoriilor la care au participat.
Pregătiţi de doamna prof. Elena-Cristina Soare, următori elevi s-au distins prin rezultate deosebite la secţiuni diferite.
Lectură:
Premiul I – elev sergent-major Denisa-Elena Sandu;
Premiul I – elev caporal Raluca-Ionela Caran;
Premiul I – elev caporal Clara Teodora Erimia;
Premiul I – elev fruntaş Gabriel Gantă;
Premiul al II –lea a fost adjudecat de elev caporal George Cosmin Bărbăscu.
Traduceri:
Premiul I – elev caporal Andrei Ionuţ Răduţă;
Premiul I – elev caporal Radu Ionuţ Stanciu.
Premiul I, la categoria Lectură, a revenit şi elevilor îndrumaţi de doamna prof. Daniela Schonauer:
– elev caporal George Dumitrescu;
– elev caporal Andreea Panait;
– elev caporal Justina Tancău;
La aceeaşi categorie, elevul Gabriel Marius Roşu, sub coordonarea doamnei prof. Lavinia Gheorghe, a obţinut Premiul al II –lea.
“Pentru mine acest concurs a reprezentat un prilej de a-mi testa nivelul de cunoştinţe. Am intrat în contact cu elevi de la alte licee şi am văzut câtă atenţie se oferă limbii franceze în şcoli. Îmi doresc să particip şi anul viitor şi susţin astfel de activităţi, care se bazează pe comunicare. A fost ceva diferit pentru mine”, a spus elev caporal Raluca-Ionela Caran.
Felicitări elevilor care, sub coordonarea dascălilor, continuă să obţină rezultate deosebite la acest concurs de tradiţie, care îşi propune să stimuleze dialogul şi expresia diversităţii culturale prin intermediul cărţii, al lecturii şi al creaţiei literare.