mart. 192014
 

 

În Colegiul Militar Liceal „Dimitrie Cantemir”, instituţie încadrată armonios în învăţământul preuniversitar românesc, competenţa, performanţa şi profesionalismul sunt reperele esenţiale, care au contribuit la o imagine de ansamblu, asupra realizărilor instituţiei.

În acest mediu educaţional, bazat pe coordonate de perseverenţă, elevii sunt motivaţi să înveţe, să-şi dezvolte propriile calităţi şi să atingă măiestria cunoaşterii.

Cu entuziasm, timiditate şi seriozitate, o tânără cantemiristă şi-a descoperit pasiunea, înmănuncheată cu multă muncă şi talent, pentru limba lui Voltaire.

Eleva Iulia Condruz a obţinut, în urma participării la faza judeţeană a Olimpiadei de limba franceză, din primăvara acestui an, locul II. Premiul se adaugă în palmaresul acesteia, format din calificarea la etapa naţională a Olimpiadei de limbă, comunicare şi literatură română. Admisă în colegiu cu media 10, Iulia s-a remarcat pe tot parcursul semestrului I, pe care l-a finalizat, la toate disciplinele, cu aceeaşi medie.

Disponibilităţile native i-au fost descoperite şi modelate, cu har pedagogic, de către doamna profesor Elena-Cristina Soare, care, printr-un talent de mare nobleţe, i-a transmis un tezaur de valori ştiinţifice şi culturale ale lumii francofone.

Eficacitatea comunicării este vitală iar sub îndrumarea atentă şi plină de dăruire a acesteia, învăţarea unei limbi străine a stat sub semnul pasiunii.

Modestă, cu visuri pline de naturaleţe, Iulia ne-a împărtăşit ce a însemnat pentru ea experienţa acestei competiţii: “Un teritoriu care absoarbe ceea ce-mi caracterizează firea şi, sub semnul multitudinii valenţelor, o transpune în altă sferă, sferă a unei alte limbi, a unui alt cuvânt. Limba franceză a devenit pasiune iar combinaţiile armonice de sunete mi-au încântat auzul. Consider că simfonia mută a literelor este o trăsătură importantă a literaturii, iar doamna dirigintă, Elena-Cristina Soare, a ştiut să-mi menţină vie această slăbiciune pentru arta cuvântului frumos. Mă bucur pentru că am participat, iar acest premiu, cu siguranţă, mă va motiva să continui şi să mă autodepăşesc. Pot afirma că, pentru mine, literatura manifestată atât în limba română cît şi în limba  franceză a devenit un modus vivendi”.

În societatea contemporană, cunoaşterea limbilor străine este o condiţie sine qua non a reuşitei, iar în această instituţie, unde sunt modelate destine, clasa nu este doar un loc unde, după un ritual academic, se tratează un subiect din programă, este un mediu de comunicare, în care, se acţionează asupra unor personalităţi în curs de formare: cantemiriştii.