mai 282012
 

       În a doua decadă a lunii lui Florar, o delegaţie a Colegiului Militar Liceal “Dimitrie Cantemir”, formată din directorul adjunct al instituţiei, prof. dr. Aurel-Constantin SOARE, doi profesori (Elena Cristina SOARE, Corina BARBU) şi trei elevi ai clasei a X – a (Raluca Vasile, Cosmina Pârvu, Marius Stanciu), a participat la cea de-a treia reuniune din cadrul proiectului multilateral Comenius – “Music Matters”, care s-a desfăşurat în Salamanca,  Spania.

      Colegiul Militar Liceal “Dimitrie Cantemir” are, de altfel, tradiţie în implementarea proiectelor Comenius, fiind pentru a doua oară consecutiv şcoală coordonatoare într-un proiect finanţat de UE, ce implică parteneri  din Belgia, Elveţia, Lituania, România, Spania, Suedia şi Turcia.

       La fel ca şi în cazul mobilităţilor desfăşurate în România şi Elveţia, întâlnirea din Spania a reprezentat o adevărată provocare pentru elevii şi profesorii şcolii, care au avut oportunitatea unei experienţe inedite, după cum ne-a mărturisit prof. Elena Cristina SOARE:

       Proiectul Comenius ne-a oferit ocazia de a cunoaşte o parte a unei ţări unice. Câmpie şi munte deopotrivă, autostrăzi (poate prea multe), catedrale imense, universităţi celebre, palate, muzee, piaţa Mayor, foarte multe monumente şi statui, vestigii romane, magazine sofisticate, tortilla şi paella – pe toate le-am cunoscut în Salamnca.

        Şi dacă acestea nu ar fi fost suficiente, ni s-a mai oferit posibilitatea să cunoaştem o şcoală, din afara oraşului, o şcoală cochetă, cu mobilier verde şi afişe realizate de elevi pe pereţi. Săli de clasă cu echipament de ultimă generaţie, cu elevi foarte veseli şi profesori  destinşi, mereu zâmbitori, relaxaţi şi extrem de calzi.

        Proiectul  nostru Music Matters ne oferă  posibilitatea de a evolua pe scenă. Echipa noastră, formată din profesorii Aurel Soare, Cristina Soare, Corina Barbu şi elevii de clasa a X a – Cosmina Pîrvu, Marius Stanciu, Raluca Vasile, şi-a pus tot talentul artistic  în valoare şi a performat pe muzica Mariei Tănase, dansând  „Ciuleandra”, apoi „Căluşul”, am cântat cu toţii vestitul ”Andrii Popa” şi s-a încheiat programul românesc cu un vals pe muzica lui Ivanovici – „Valurile Dunării”. A fost plăcut, iar partenerii  noştri din Belgia, Elveţia, Lituania, Spania, Suedia şi Turcia au apreciat “evoluţia noastră artistică.”

        Seara spectacolului a fost minunată. Am putut să gustăm, încă o dată, din bucuria pe care spaniolii o simt când  dansează sau cântă. Demnitatea toreadorului şi semeţia taurului sunt prezente  în dansurile lor.

       Comunitatea părinţilor din Quercus a fost prezentă pe scenă, interpretând dansuri tradiţionale, transmiţându-ne şi nouă o parte din trăirile lor.

      Nu ştiu dacă ne-a plăcut mai mult evoluţia lor în sală sau spectacolul ce a urmat imediat, afară, în curtea şcolii. Fără urmă de oboseală, mamele dansatoare şi fiicele lor, au continuat  să ne uimească cu talentul lor înflăcărat.

      Da, asta ne-a  plăcut cel mai mult.

       Spaniolii sunt foarte veseli, expansivi, explozivi, calzi. Aici am avut senzaţia că totul este mai uşor, că pentru orice există rezolvare şi că stresul este  doar un cuvânt din dicţionar.

        Proiectele europene înseamnă o mare deschidere pentru  profesori şi elevi. Este o oportunitate unică de cunoaştere a sistemului de învăţământ al altor ţări, a elevilor adolescenţi şi a colegilor noştri. Relaţionăm cu ei, comparăm şi ne îmbogăţim profesional, dar şi spiritual, pentru că există această şansă  de a vizita, a cunoaşte şi a admira locuri pe care, altfel, nicicum nu le-am putea vedea.

      Spania se instalează comod în topul preferinţelor noastre: frumoasă ţară, ofertantă, cu oameni primitori. Ca acasă !

. . .